|
STIRI E-Plante.ro
| 6 alimente care te protejeaza impotriva cancerului |
Postat in 09 Nov 2009 14:46 |
| |
Se vorbeste tot mai mult despre prevenirea cancerului prin adoptarea unei alimentatii sanatoase. Sa fie oare adevarat? Specialisti din lumea intreaga si multe studii in domeniu sustin ca da. Broccoli, usturoiul si rosiile sunt numai cateva dintre alimentele "miraculoase" pentru organismul nostru.
Sute de studii privind alimentatia, activitatea fizica si greutatea facute de World Cancer Research Fund si American Institute for Cancer Research releva beneficiile alimentatiei sanatoase, bazata in special pe produse de origine vegetala. Fructele si legumele sarace in calorii si grasimi si bogate in fitonutrienti si antioxidanti ajuta organismul uman sa lupte impotriva cancerului.
Importanta antioxidantilor si a fitochimicalelor
Antioxidantii precum vitamina C, licopenul, betacarotenul care se gasesc in foarte multe fructe si legume, consumati regulat, protejeaza impotriva cancerului. "Fitochimicalele din vegetale protejeaza si ele celulele de actiunea substantelor nocive din mediul inconjurator si previn aparitia mutatiilor", spune Jed W. Fahey de la Johns Hopkins University School of Medicine.
Pentru prevenirea cancerului este nevoie de adoptarea unei diete echilibrate, nu neaparat exclusiv vegetariene. Asadar, nu trebuie sa mananci doar fructe si legume proaspete, ci si alimente precum carnea slaba, pestele, cerealele integrale. De asemenea, trebuie sa fii atenta la kilogramele acumulate. Excesul ponderal favorizeaza aparitia temutei maladii. "Se stie ca supraponderalitatea si obezitatea sunt factori de risc pentru bolile cardiovasculare si diabet. De asemenea, s-a stabilit ca reprezinta un factor major in declansarea cancerului de san, endometrial si de colon", a declarat Arthur Schatzkin de la National Cancer Institute.
Iata cateva alimente care te ajuta sa te protejezi de cancer:
Broccoli
Broccoli contine glucosinolat, fitochimicale care se tranforma in compusi numiti izotiocianati (cum ar fi sulforafan). De asemenea, acesta contine carotide, luteina - o excelenta sursa de vitamina K, C si A, folati, fibre, fosfor, potasiu, magneziu si vitamina B6 si E. Cercetatorii sugereaza ca aceasta leguma are un compus numit indole-3-carbinol care ajuta la dezactivarea unui puternic estrogen metabolit, care favorireaza cresterea tumorilor, mai ales cele de la nivelul sanilor, in timp ce scade nivelul de 2-hidroxiestrone, o forma de estrogen cu rol in protejarea impotriva cancerului. S-a dovedit ca indole-3-carbinol nu numai ca suprima cresterea numarului de celule cancerigene, dar distruge si pe cele aflate la metastaza.
Totodata, oamenii de stiinta au descoperit ca sulforafanul mareste capacitatea enzimelor de a detoxifia organismul, posibil prin alterarea genelor de expresie, cele care grabesc curatarea substantelor carcerigene. Broccoli protejeaza impotriva cancerului bucal, de esofag si de stomac, potrivit cercetarilor efectuate de World Cancer Research Fund si the American Institute for Cancer Research.
Usturoiul
Nu iti place mirosul lui? Afla ca aceleasi substante care iti displac (compusii cu sulf) protejeaza organismul impotriva cancerului. Ele ajuta la repararea ADN-ului si omoara celulele canceroase. Usturoiul reduce riscul aparitiei cancerului de colon. Inainte de a-l gati, curata usturoiul si lasa-l 15 - 20 de minute. In acest timp se activeaza substantele sale benefice si vei obtine protectia maxima. Cercetatorii sunt de parere ca usturoiul trebuie consumat in stare cruda sau gatit, suplimentele nefiind la fel de eficiente in reducerea riscului de cancer.
Rosiile
Rosiile sunt o potentiala "arma" impotriva cancerului prostatic. Nuanta rosie a aliemntului este data de licopen, un puternic antioxidant. O dieta bogata in aceasta substanta reduce riscul de cancer la prostata. La testele efectuate in laborator, licopenul s-a dovedit eficient si impotriva altor tipuri de cancer: de san, de plamani si endometrial. Cercetatorii cred ca licopenul opreste dezvoltarea tumorilor si impiedica raspandirea cancerului prin stimularea sistemului imunitar. Pentru a beneficia de aceasta substanta, specialistii te sfatuiesc sa consumi rosii atat in stare cruda, cat si gatite.
Morcovii
Morcovii sunt surse extraordinare de antioxidanti si totodata sunt cea mai bogata sursa de provitamina A. Antioxidantii din morcov ajuta la prevenirea afectiunilor cardiovasculare, cancerului si imbunatatesc vederea, mai ales pe cea nocturna. Morcovii sunt cea mai bogata sursa de carotide. O dieta bogata de carotide a fost asociata cu scaderea cu 20% a cancerului de san postmenstrual si cu 50% a incidentei cancerului de vezica, col uterin, prostata, colon, esofag etc.
De asemenea, consumul de morcovi poate fi benefic si echilibrarii cantitatii de zahar din sange. Cercetatorii sugereaza ca nivelul fiziologic de carotide poate fi invers proportional asociat cu rezistenta la insulina si nivelul ridicat de zahar din sange.
Cu toate ca morcovii sunt recomandati datorita continutului bogat de beta-caroten, acestia contin si fitonutrienti numiti falcarinol - responsabili pentru reorganizarea legaturii epidemiologice dintre frecventa consumului de morcovi si reducerea riscului de cancer. Falcarinol ofera protectie importiva cancerului de colon, sugereaza studiile publicate in Jurnalul de Agricultura si Chimia Alimentelor.
Capsunele
Capsunele sunt o sursa bobata de antioxidant, precum vitamina C. Testele de laborator sugereaza ca incetinesc inmultirea celulelor canceroase si protejeaza impotriva cancerului de colon. De asemenea, capsunele protejeaza impotriva bolilor de inima si a problemelor de memorie. Studii efectuate pe soareci au aratat ca si capsunele deshidratate sunt eficace contra cancerului de san, de creier sau de esofag.
Ele contin si alte substante benefice, precum flavonoidele si reduc riscul de cancer pulmonar. De asemenea, mai multe studii efectuate de World Cancer Research Fund si American Institute for Cancer Research arata ca o dieta bogata in capsune scade riscul de cancer de esofag, de stomac si bucal.
Cerealele integrale
Consumul de cereale este recomandat deoarece:
- accelereaza tranzitul intestinal, previne constipatia si diminueaza riscul de cancer de colon si rect, datorita continutului de fibre insolubile;
- fibrele din cerealele integrale au efect antioxidant si antiinflamator;
- datorita continutului de vitamina E, previne si chiar elimina placile arteriale ce determina arteroscleroza;
- reduce riscul dezvoltarii bolilor de inima (coronariene);
- consumul de cereale fortificate cu acid folic pe timpul/dupa sarcina protejeaza tubul neural, reduce riscul de aparitie a malformatiilor precum spina bifida si anencefalia, asigurand astfel o dezvoltare sanatoasa a fatului;
- tiamina, riboflavina, niacina, acidul folic din complexul de vitamine B joaca un rol important in buna functionare a metabolismului, imbunatatind sistemul nervos;
- cerealele integrale sunt surse importante de magneziu - intareste oasele si seleniu - are rol antioxidant, contribuind la apararea organismului de radicalii liberi).
sursa: www.topsanatate.ro |
| |
|
|
|
|
| Produse: |
0 |
| Total: |
0,00 RON |
|
|
|
| Centru de stiri |
| Bitter suedez - reteta Maria Treben Parapharm |
|
Pret
79,64 RON |
|
|
|
|
|
|
|